×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

  .::.   برابر با : Saturday, 7 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آتش سوزی های اخیر هزاران جانور ریز و درشت را نابود کرد یا محیط زندگی و لانه خود را از دست داده اند که آن هم سرنوشتی جز مرگ ندارند

به گزارش قلعه نیوز؛ با سلام و عرض تبریک اعیاد قربان و غدیر به محضر مبارک اهالی محترم بخش قلعه تل


همانطور که احتمالا اطلاع دارید،طی روزهای اخیر(خصوصا ده روز گذشته) چندین فقره آتش سوزی در اراضی و مراتع و جنگل بخش قلعه تل به وقوع پیوست و باعث خسارات بسیار زیاد و بعضا جبران ناپذیری گردید.
صدها هکتار از اراضی کشاورزی از لران و کلتندر تا باغ ملا و دشت قلعه تل و بارانگرد دچار حریق گردیده و بدتر از آن مناطق جنگلی و مرتعی صعب العبور تمبی،مال اقا،تمبهار،بیدستان گرفتار آتش گردیده که جبران و احیاء آن بسیار سخت یا حتی غیرممکن است.

همانطور که میدانید عرصه های جنگلی و درختان بلوط و بنه و … دارای عمری طولانی(بعضا بالای ۲۰۰سال) و یک میراث ارزشمند طبیعی هستند و در صورت از بین رفتن احیاء آنها امکان پذیر نیست.

تاسف بارتر آن است که اکثر این آتش سوزی ها عمدی بوده و بعضا بخاطر نا آگاهی،لجاجت و یا حتی اختلاف خانوادگی بین دو دامدار و کشاورز صورت میگیرد.


این آتش سوزی ها آسیب های جدی به اراضی جنگل و مرتع و محیط زیست جانوری وارد می نماید.

در همین آتش سوزی های اخیر هزاران جانور ریز و درشت یا نابود شده یا محیط زندگی و لانه خود را از دست داده اند که آن هم سرنوشتی جز مرگ ندارند؛به اضافه اینکه آتش سوزی باعث آلودگی شدید هوا و موجب تخریب اکسیژن سالم محیط و تشدید بیماری های تنفسی و ریوی شده است.

طی این ده روز صدها نیروی امدادی از ادارات منابع طبیعی،بخشداری،دهیاران و شوراها،جهاد کشاورزی،مردم و دوست داران محیط زیست و دستگاه های امدادرسان و آتش نشان و آب پاش از شهرداری های قلعه تل،ایذه،باغملک،شهرک صنعتی و حتی تراکتورهای تانکردار شخصی به صورت شبانه روزی مشغول خاموش کردن آتش بودند.

واقعا توان،انرژی و سرمایه فراوانی صرف این کار گردید؛درحالیکه با اندکی تفکر،تعهد و مسئولیت پذیری میشد از اینهمه خسارت مادی و معنوی جلوگیری کرد،لذا پیرو هشدار ها و درخواست های قبلی،عاجزانه استدعا میشود اولا کشاورزان نسبت به آتش زدن کاه و کُلَش اراضی خودداری نمایند،ثانیا مردم،دوست داران محیط زیست،فرهنگیان و همه ی کسانیکه دغدغه مند سلامت محیط زندگی خود هستند به عنوان یک حافظ منابع طبیعی از هرگونه ارشاد،آموزش،و نهی و گزارش خاطی مضایقه ننمایند تا با همکاری همدیگر بتوانیم این میراث ارزشمند را برای خود و نسل های بعدی حفظ نماییم.


با سپاس فراوان از زحمات همه ی کسانی که در این راه ما را یاری نمونده و می نمایند.

روابط عمومی بخشداری قلعه تل

 

آتش سوزی آتش سوزی,قلعه تل,محیط زیست,جانوران,آتش آتش سوزی آتش سوزی,قلعه تل,محیط زیست,جانوران,آتش آتش سوزی آتش سوزی,قلعه تل,محیط زیست,جانوران,آتش آتش سوزی آتش سوزی,قلعه تل,محیط زیست,جانوران,آتش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.