×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

  .::.   برابر با : Sunday, 15 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درخواست صریح کنشگران محیط‌زیست خوزستان از فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور/صدای ضجه ی جنگل‌های بلوط را می شنوید؟

متن نامه به شرح زیر است؛

جناب سرهنگ علی ملکی آهنگران فرمانده محترم یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

با سلام
احتراما به استحضار می رساند در بازه ی چهار ساله اخیر منطقه ی بکر زرد حلقه،تنگ سلیمان و لیلی در بخش قلعه تُل شهرستان باغملک استان خوزستان بشدت تحت غارت جنگل بلوط و قاچاق زغال قرار گرفته است. و بنا بر اعلان دیده بان های دلسوز منطقه، عملا این نواحی بین افراد سودجو به منظور قطع درختان بلوط با اره های برقی پرتعداد و قاچاق زغال تقسیم شده است.

شوربختانه و با کمال تأسف و حسب قرائن موجود این شائبه به نظر می رسد که مدیریت منابع طبیعی استان خوزستان قادر به مدیریت منطقه نمی باشند و روزگاری تلخی بر جنگل کهن و متراکم این منطقه حادث شده است

مضافا پاسگاه جنگلبانی مصوب این منطقه و همچنین پایگاه اطفا حریق جنگلی آن پس از گذشت سالها از تصویب، بعلت ضعف متولیان امر عملا به محاق رفته است و پیگیری لازم جهت استقرار آن تا حصول نتیجه صورت نپذيرفته.

مزید اطلاع در کنار موارد فوق نبود نیروی جنگل بان در منطقه عملا کار را برای چپاولگران آسوده کرده است(یک جنگل بان برای بخش قلعه تُل با نزدیک به بیست هزار هکتار جنگل متراکم بلوط)
صدای ضجه ی بلوط های خوزستان شنیده می شود؟

هم اکنون که این متن تنظیم می گردد در ساعات اولیه ی صبح در کانون کوره های زغال منطقه ای موسوم به کوه لیلی شعله های سرکش آتش جنگل را فراگرفت است و بدون هلی برن نیرو عملا امکان اطفای حریق در منطقه ی مزبور نیست.

با تجدید احترام
از طرف دلسوزان و مطالبه گران طبیعت خوزستان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.